[start] [koniec] Szanowni Państwo,

W dniu 1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa.

Wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:

Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat,
Pełnili funkcje sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.

Do czasu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia tej funkcji przed wejściem w życie ustawy 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

 W związku z powyższym Wójt Gminy Tomaszów Mazowiecki będzie na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa.

W przypadku gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum Urzędu Gminy Tomaszów Mazowiecki, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.

Wnioski o wydanie zaświadczenia należy składać do Urzędu dopiero od 1 lipca 2023 r.

Wraz z wnioskiem należy złożyć potwierdzenie opłaty skarbowej 17,00 zł.

Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej

Nr konta: 16 9291 0001 0125 0523 2000 0020



Załączniki:

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa
Wniosek o wydanie zaświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa