W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Tomaszów Mazowiecki

ul. Prezydenta Ignacego Mościckiego 4
97-200 Tomaszów Mazowiecki
tel.: +48 (44) 724 55 73
fax: +48 (44) 723 50 33

Godziny pracy Urzędu Gminy: pn - pt 8:00 - 16:00

 

Wykaz numerów wewnętrznych

sekretariat@gminatomaszowmaz.pl


www.gminatomaszowmaz.pl


ePUAP:
 /q5cs6rd24t/SkrytkaESP

Identyfikator gminy TERYT: 1016092

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)

Zgodnie z Ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 2127 ) Główny Urząd Nadzoru Budowlanego informuje, iż od dnia 1 lipca 2021 roku właściciele lub zarządcy domów, bloków, obiektów usługowych zobowiązani są do złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). 
Deklarację będzie można złożyć przez internet przy pomocy strony zone.gunb.gov.pl. Aby złożyć deklarację przez internet trzeba posiadać profil zaufany, bądź też elektroniczny dowód osobisty. Można również deklarację złożyć w formie papierowej w budynku Urzędu Gminy. Następnie urzędnik uwierzytelni wniosek i wprowadzi odpowiednią informację do CEEB. Osoby, których budynki mają uruchomione źródło ogrzewania przed dniem 1 lipca 2021 roku na złożenie deklaracji będą mieli rok. Jeśli budynek będzie posiadał nowe źródło ogrzewania i zostanie uruchomione po 1 lipca, to czas złożenia deklaracji wynosi 14 dni. 

Za brak złożenia deklaracji będzie grozić grzywna, wymierzana na zasadach ogólnych Kodeksu wykroczeń, a więc od 20 zł do 5.000 zł. „Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie składa w terminie deklaracji, podlega karze grzywny” – wyjaśniono w ustawie. Jeżeli jednak zreflektujemy się, że nie złożyliśmy deklaracji, zanim samorząd “poweźmie o tym informację”, kary możemy uniknąć, przesyłając wymagane informacje do urzędu.

JAKIE INFORMACJE BĘDZIE ZAWIERAŁA DEKLARACJA?

Deklaracja będzie zawierała takie informacje jak

· imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;

· adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;

· informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;

· numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);

· adres e-mail (opcjonalnie)

Powiadom znajomego